HİDROLİK FRENLİ ÇEKVALF

  Öncelikle hidrolik frenli tilting çekvalfi şöyle tanımlayabiliriz;
Eğer boru hattındaki geri akış çekvalfe klape kapanmadan önce ulaşırsa
klape çok büyük bir yüke maruz kalacağından darbeli ve gürültülü kapanma
meydana gelir ve bunlara ek olarak ta klape çok fazla deforme olabilir ya da
çekvalfin tamamı görevini yerine getiremez duruma gelebilir. Bu yüzden
sisteme frenleyici olarak hidrolik silindir monte edilmelidir. Bu hidrolik
silindirin sistemdeki görevi geri akış klapeye ulaştığında klapenin baskı
yüzeyine yavaşça oturmasını sağlamaktır. Bu sayede ortaya çıkabilecek darbe
etkisi ve gürültüyü ortadan kaldırmak amaçlanmaktadır. Kapanma hızı çalışma
koşullarına bağlı olarak sistem üzerindeki hız kontrol valfleri yardımıyla
yapılmaktadır.

Tilting gövde-klape ideal tasarım
Tilting gövde ideal tasarımında O2 eksen kaçıklığının DN çapına
oranı yaklaşık olarak 0.225 olmalıdır. Bu eksen kaçıklığı oranı ile akış
için en uygun tasarım ortaya çıkmaktadır.

Tilting gövde ideal tasarım(klape açık pozisyon)












 Tilting gövde ideal tasarım(klape kapalı pozisyon)











Sızdırmazlık ringi tasarımda 0.2 mm içeri girmeli. Bu sayede klape tam
kapalı pozisyonda sızdırmazlık ringi ile sit yüzeyi arasında boşluk kalmıyor.









Klape kafası ile gövde arası boşluk mesafesi minimize edilmelidir. Çünkü
mil dönmesi sırasında klape kafası ile gövde arası boşluk mesafesi arttıkça tork
kolu mesafesi ve buna bağlı olarak da tork artacağından milin burulma riski
yükselmektedir. Bu burulma riskini ortadan kaldırmak için klape kafası-gövde
arası boşluk minimize edilmelidir.

Yorumlar