PARA VE EKONOMİK FAALİYETLER

UZUN DÖNEMDE ÜRETİM

Potansiyel Üretim Düzeyi:Ekonomide mevcut bulunan üretim faktörlerinin  tam kapasite kullanılması ile üretilebilecek olan üretim düzey

-Potansiyel üretim düzeyine ekonomide mevcut olan kaynakların normal yoğunlukta kullanılması ile ulaşılır.
-Sabit değildir zaman içinde artma eğilimindedir.

Potansiyel Üretim Düzeyini Belirleyen Faktörler

-Ekonomide var olan kaynakların miktarı
-İş gücünün büyüklüğü
-Fiziki sermaye faktörleri
-Kullanılan teknoloji

Üretim Açığı: Gerçekleşen üretimle potansiyel üretim arasındaki farkın yüzde değeridir.

Ŷ=Y-Y*/Y*
Ŷ:üretim açığı
Y:gerçekleşen üretim düzeyi
Y*:potansiyel üretim düzeyi

Genişlemeci Üretim Açığı: Gerçekleşen üretimin potansiyel üretimin üzerinde olmasıdır.
-Bu dönemler ekonominin canlanma dönemleridir, üretim düzeyindeki artışa bağlı olarak işsizlik oranları düşecektir.
Daraltıcı Üretim Açığı: Gerçekleşen üretimin potansiyel üretimin altında olmasıdır.

-Bu dönemler ekonominin daralma dönemleridir, üretim düzeyindeki azalışa bağlı olarak işsizlik oranları yükselecektir.


Yorumlar